Hinfelaar groeit en daar zijn we trots op. Groei die deels gebaseerd is op fraaie partnerships, zoals die met Vesteda en Van ’t Hof Rijnland voor de woningen boven de Markthal in Rotterdam. Hier verzorgt onze afdeling Service het elektrotechnische onderhoud en een vlotte afhandeling van storingen. We spraken met één van de servicemonteurs, Jan; Rotterdammer in Haagse dienst.
De Markthal staat weliswaar bekend als het summum van architectuur, waar zien, proeven en ervaren samenkomen. Een ‘foodexperience’ waar je eigenlijk niet omheen kunt en tegelijkertijd een omgeving waar ook wordt gewoond. Alhoewel de elektrotechnische installatie niet door Hinfelaar werd aangelegd, is deze wel in onderhoud. Daarbij kan het gaan om wandcontactdozen die niet meer werken, lichtpunten waar geen spanning op staat of problemen door het ondeskundig aansluiten van bijvoorbeeld wasmachines en drogers. Ook het onderhoud aan de exploitatieverlichting, rookmelders, intercominstallatie met automatische deurdrangers en deuropeners wordt door Hinfelaar verzorgd.
Over de werkwijze vertelt Jan van den Berg: “Bij signalering van een probleem aan de installatie, worden wij via Vesteda of Van ’t Hof Rijnland ingeschakeld. Via de serviceafdeling wordt de buitendienst ingepland. We werken daarvoor met Syntess zodat de ingeplande afspraak direct in onze tablet staat. De servicemedewerker voert binnen het budget de opdracht uit en meldt deze gereed. Klaar, volgende klus.”
Als we Jan vragen waar je een goede servicemonteur aan herkent, antwoordt hij: “Voor de service- en onderhoudsafdeling is een brede ervaring in zoveel mogelijk soorten installaties belangrijk. Daarnaast willen we als Hinfelaar-monteurs klantvriendelijk, representatief en geduldig zijn, per slot van rekening zijn wij het visitekaartje van het bedrijf. Tenslotte is het belangrijk dat je stressbestendig bent.” Voor service en onderhoud staat bij Hinfelaar een team van 10 monteurs en 6 ondersteuners klaar. Die worden regelmatig aangevuld met stagiairs of BBL’ers – toekomstige collega’s die nu al kunnen kennismaken met het bedrijf en de branche.
Jan vervolgt: “Het serviceteam van Hinfelaar is een hechte ploeg van goede monteurs die elke storing naar tevredenheid kan oplossingen. Ik denk dat we ons daarmee ook onderscheiden voor opdrachtgevers.” Tevreden dus over het werken bij Hinfelaar? “Zeker”, beaamt Jan. “Het geeft me voldoening. Ik kan mijn ei kwijt in de moeilijkere storingen, heb binnen de mogelijkheden voldoende vrijheid, de klanten zijn over het algemeen tevreden en we helpen elkaar als het nodig is. Collegialiteit en voldoening in je werk zijn voor mij het belangrijkst in een baan. En dat is precies wat ik bij Hinfelaar vind.” Trots? “Jazeker, als ik mijn werk slim en efficiënt doe. Gelukkig is dat bij de meeste storingen het geval”, zegt Jan glimlachend.